Kijk op de site Surinaamse Genealogie
Gegevens Anna Carolina Scheek
  • LoesLoes July 2011
    Ik ben op zoek naar informatie over mijn overgrootmoeder van vaders zijde, Anna Carolina Scheek. Zij heeft gewoond in Paramaribo en heeft tenminste vier kinderen gekregen: twee met de achternaam Scheek(haar meisjesnaam): Jacques en Eleonora eentje met de voornaam Alma, maar de achternaam weet ik niet en een zoon Leo van ene de Goede. Mijn overgrootmoeder is uiteindelijk rond 1920 per boot naar Nederland vertrokken met drie kinderen. Alma is daar gebleven en later getrouwd met Harry Brandon.

Mijn grootmoeder heette Eleonora Carolina Scheek en is geboren in 1901. Naar verluid is zij echter geen dochter van Scheek maar van een Nahar. Mij is verteld dat deze persoon weliswaar getrouwd is geweest met mijn overgrootmoeder, maar dat er bezwaren waren tegen het huwelijk en dat het huwelijk onwettig is verklaard. De persoon Nahar kwam uit een gegoede familie met waarschijnlijk een plantage.

Er is ergens ook nog een connectie met een familie Lo A Njoe.

Ik ben benieuwd: wie de ouders van mijn overgrootmoeder waren, waar zij heeft gewoond en alle achtergrondinfo die er maar is.

Ik ben blij met elk stukje van de puzzel.

Met vriendelijke groet,
    Loes

Hoi, vreemdeling!

Het lijkt erop dat je hier nieuw bent. Klik op één van deze knoppen om je aan te melden!

Login met Facebook Inloggen met Twitter Inloggen met OpenID Inloggen met Google

Inloggen Lidmaatschap Aanvragen